Blog ini Ditaja Oleh

Tuesday, September 15, 2009

Mengapa Biarkan Dengki Menguasai

Mengapa Biarkan Dengki Menguasai

Kau telah banyak berubah duhai adiku
Dulu kau bukan seorang yang kuat dengkinya
Dulu kau seorang yang tabah tak peduli apa orang kata mengenai dirimu
Tapi sekarang kau telah banyak berubah adiku

Kenapa jadi begitu duhai adiku
Adakah ia kerana kesilapan aku
Adakah masa sudah mengubah kau
Adakah aku gagal berlaku adil terhadapmu

Jawablah duhai adiku
Adakah kau nampak aku membezakanmu
Adakah kau nampak adiku yang lain dapat lebih daripadamu
Berterus teranglah duhai adiku

Janganlah terus diam kaku
Tak lama lagi raya akan tiba jangan buat aku terus begitu
Kalau ada salah kau cakaplah duhai adiku
Boleh ia jadi rujukan aku untuk memperbaiki diri aku

Duhai adiku hanya satu pintaku padamu
Usahlah biarkan dengki menguasai dirimu
Aku berjanji akan cuba berlaku adil padamu
Ayuh baliklah kepada perangaimu sepertimana dulu
[ YIEMEGA, D'Wakaf Mek Zainab, Kota Bharu]

0 comments:

Post a Comment

 

©2009 KaryaMelayu2u | by TNB