Blog ini Ditaja Oleh

Monday, December 20, 2010

Begitu Berat DugaanMu Kali Ini

Begitu Berat DugaanMu Kali Ini

Ya Allah begitu berat dugaan mu kali ini
Dugaan ini berat sekali bagi diriku
Aku tak tahu adakah dapat aku hadapinya dugaan mu kali ini
Pening kepala aku memikirkan dugaanmu

Ya Allah kau sahajalah yang boleh menolongku
Kadang aku terlupa watak dan perangai
Aku manusia biasa yang berusaha tanpa jemu
Dugaanmu ini sungguh berat wahai tuhanku yang ku kasihi

Aku tak tahu di masa mendatang
Apa lagi dugaan yang bakal mengunjungi aku
Aku sudah penat dengan rintangan yang terpaksa aku tatang
Bilakah dugaan ini akan meninggalkan aku

Aku memohon pertolongan darimu ya Allah
Semoga kau bebaskanlah aku dari dugaan ini
Tiada siapa lagi yang aku dapat mengadu ya Allah
Kau sahaja yang ada di hati sanubari

Aku tak tahu berapa lama lagi harus aku bertahan
DugaanMu yang kau berikan padaku semakit hari semakin berat
Aku yang menanggung dugaan ini terasa tidak tahan
Kadang terfikir bilakah dugaan demi dugaan ini tamat

Apa yang aku buat sekarang cumalah bertahan
Entah berapa lama aku mampu harunginya
Aku manusia biasa yang mungkin tidak tahan
Itulah hakitnya kehidupan manusia di dunia biasa
[ yieMEGA, D'Jalan Merbau, Kota Bharu, Kelantan]

0 comments:

Post a Comment

 

©2009 KaryaMelayu2u | by TNB