Blog ini Ditaja Oleh

Saturday, May 16, 2009

Jasamu Guru

Guru Jasamu Tinggi Melangit

Kau tak kenal Erti Penat Lelah

Kerana Kau Guru Aku Dapat Capai Cita-citaku yang tinggi melangit

Tanpa mu guru aku pasti sudah kalah


Guru, disaat ibu-bapa bekerja andalah ibu-bapa ku

Guru, disaat aku berusaha kaulah pendorongku

Guru, Tanpamu siapalah aku

Guru, tugasmu tugas mulia kaulah sanjunganku


Guru, kau mendidik aku tanpa jemu

Guru, walau di manapun kau berada aku tetap merinduimu

Guru, terima kasih di atas pengorbananmu

Guru, tanpamu tidak akan lahir perjuanganku


Guru, 16 Mei hari bermakna buatmu,

Guru Pembina Negara Bangsa,

Guru, Selamat Hari Guru Ku ucapkan buatmu,

Guru, teruskan mendidik bangsa kita….

Reblog this post [with Zemanta]

0 comments:

Post a Comment

 

©2009 KaryaMelayu2u | by TNB