Blog ini Ditaja Oleh

Saturday, July 11, 2009

100 Hari Berlalu 100 Hari Kemudian Dalam Penantian...

100 Hari Berlalu 100 Hari Kemudian Dalam Penantian

100 Hari Sudah berlalu
Najib sebagai PM Malaysia
Berusaha membawa perubahan berbanding dahulu
Ke arah membentuk 1Malaysia

100 Hari Terdahulu yang cermelang
Pelbagai perubahan diatur demi rakyat
100 hari kemudian dinantikan dengan harapan gemilang
Pencapaian Diutamakan Dan Didahulukan rakyat

Aku hanya berharap agar ia bukan sekadar impian
Bukan juga satu slogan yang retorik semata-mata
Aku hanya mahu pemimpin yang banyak bertindak dari berangan-angan
Semoga 100 Hari mendatang Kejayaan bakal dijulang kita

Aku bukanlah seorang pemimpin negara
Aku juga bukanlah seorang Politikus
Aku hanya insan biasa yang bergelar rakyat biasa
Impian aku hanyalah dikurniakan pemimpin yang tidak rakus

1Malaysia diharapkan menyatukan semua bangsa
Rakyat sentiasa Di dahulukan itulah yang aku mahu
Pencapaian Diutamakan adalah kehendak semua bangsa
Jurang antara pemimpin dan rakyat hendaklah dikurangkan itulah mereka mahu

100 Hari telah berlalu cermelang
100 Hari menyusul diharapkan terus bersinar
100 Hari telah dinilaikan prestasinya gemilang
100 Hari menyusul diharapkan prestasinya terus menyinar

[yiemega, D'Kota Bharu, Kelantan]
Reblog this post [with Zemanta]

0 comments:

Post a Comment

 

©2009 KaryaMelayu2u | by TNB