Blog ini Ditaja Oleh

Tuesday, July 19, 2011

Mengapa Kau Berubah

Mengapa Kau Berubah

Kau sudah tidak seperti dulu
Jika dulu kau susah untuk merajuk
kini kau sudah tidak seperti dulu
hampir setiap hari kau merajuk

Aku tak faham kenapa kau berubah
Aku pun tak tahu kenapa kau jadi begini
Kau telah banyak menyakiti hati aku tak sudah-sudah
Aku sudah sekian lama bertahan aku bimbang tak tahan lagi

Aku tertanya-tanya pada hati
Bilakah perangai kau nak kembali seperti dulu
Setiap hari kau telah sakiti hati
Kadang-kadang aku pun naik berbulu

Cuba kau terangkan kat aku
Kenapa kau berubah
Apakah salahku padamu
Hatiku sakit bagai demam tak kebah

Berapa lama lagi kau nak begitu
Aku harap kau berubah kembali
Aku doakan agar kau kembali seperti dulu
Jangan sampai aku naik benci

Tolonglah jangan sakiti hati aku lagi
Aku manusia biasa yang mempunyai hati dan perasaan
Mungkin aku tak mampu lagi menahan dugaan ini
Akhirnya terpaksalah aku dirimu ku tinggalkan
[Nukilan: yieMEGA D'Jln Sri Cemerlang, KB, Kelantan]

0 comments:

Post a Comment

 

©2009 KaryaMelayu2u | by TNB