Blog ini Ditaja Oleh

Tuesday, October 4, 2011

Mengapa Kau Tak Pedulikan Aku

Mengapa Kau Tak Pedulikan Aku

Aku duduk termenung sendirian
Memikirkan apakah salahku ini
Kini aku kau sudah tidak pedulikan
Adakah kau sudah  bosan dengan aku ini

Jika dulu kau banyak bersama aku
Kini tidak lagi kau sibuk dengan kawan-kawan
Jika dulu balik sekolah kau datang rumah aku
Kini kau balik sekolah kau lepak rumah kawan

Jika dulu kau sukar untuk kelihatan marah
Kini kau begitu mudah marah walau sikit salahnya
Setiap hari luka dihatiku ini bertambah parah
Perangai kau dah tak seperti dulu kala

Kini kau jenguk aku kadang-kadang
Kau terus membuat diri aku ini sedih
Tapi kau tetap tak peduli dan juga tak memandang
Aku dah mula naik letih

Setiap hari kau sibuk dengan kawan kau
Aku di sini bagai dilupakan terus
Bila kau berjanji akhirnya tidak ditepati oleh kau
Aku merasakan perasaan aku bagai dihiris terus

Aku sentiasa menanti agar kau berubah semula
Aku merindui diri kau yang dulu
Diri kau yang ceria
Diri kau yang tak memilih bulu
[Nukilan: yieMEGA D'Padang Bongor, Kota Bharu Kelantan]

0 comments:

Post a Comment

 

©2009 KaryaMelayu2u | by TNB