Blog ini Ditaja Oleh

Saturday, August 8, 2009

Falsafah Sebuah Bukit...

Falsafah Sebuah Bukit

Allah itu maha berkuasa
Dijadikan bukit ada falsafah
Kadangkala kita tidak sedar tentang ia
Ada yang menganggap bukit ini remeh

Sebuah bukit dalam tidak sedar
Ada falsafahnya ternsendiri
Kita boleh jadikanya pedoman dalam sedar
Setiap benda yang dijadikan Allah ada fungsinya tersendiri

Kali pertama Bukit Keluang ku daki
Aku dapat rasakan tinggi betul falsafahnya
Hidup ini bermula rintangan yang perlu di daki
Kemudian ku rasa puas bilamana ku sampai sahaja di kemuncaknya

Selepas berehat di kemuncak bukit
Perjalan diteruskan jua
Cerun dituruni, cerun di daki itulah falsafah sebuah bukit
Hidup adalah perjuangan yang perlu diteruskan jua

tangan yang terpaksa dilalui ku hadapi biarpun sukar
Tak dapat aku berlari, aku berjalan, tak dapat aku berjalan, aku bertatih
Bukan apa yang ku cari, yang ku cari hanyalah kejayaan yang sukar
Aku terus berjuang walaupun tubuhku terasa letih

Itulah falsafah sebuah bukit yang bernama Bukit Keluang
Falsafah yang bermaksud rintangan pasti boleh di atasi untuk berjaya
Untuk berjaya perlulah rajin mencari peluang
Kalau mereka boleh kenapa tidak kita
[ yiemega, D'Bukit Keluang, Besut, Terengganu]

0 comments:

Post a Comment

 

©2009 KaryaMelayu2u | by TNB