Blog ini Ditaja Oleh

Sunday, August 30, 2009

Pada Pagi Merdeka Ini...

Pada Pagi Merdeka Ini

Pada Pagi Merdeka Ini
Banyak Maknanya kepada rakyat Malaysia
Kejayaan Pejuang Kermedekaan dirayakan sekalagi lagi pada pagi ini
1Malaysia rakyat didahulukan pencapaian diutamakan menjadi tema

Pada pagi merdeka ini
Aku anak pasca merdeka terkenangkan jerit payah pejuang merdeka
Walau anak pasca merdeka lain banyak menghabiskan masa di jalanan pada pagi ini
Aku duduk di hadapan peranti teknologi sambil berkarya

Merdeka ertinya kebebasan dari belenggu
Perarakan bukan ertinya merdeka
Cerita-cerita sejarah ditatapi tanpa jemu
Tak kala anak muda berlumba di jalanan aku berkarya untuk merdeka

Pada pagi merdeka ini
Aku teringat pengorbanan bangsaku yang sekian banyak
Namun pengorbanan itu langsung tidak dihargai
Apa yang mereka tahu terus membuat tuntutan yang makin banyak

Pada pagi merdeka ini
Aku terfikir dapatkan kemerdekaan ini berkekalan
Pada pagi merdeka ini
Aku berdoa agar nikmat yang aku nikmati selama ini terus berkekalan

Pada pagi merdeka ini
Aku memanjatkan doa untuk roh-roh pejuang merdeka
Pada pagi merdeka ini
Aku berterima kasih kepada mereka yang berusaha untuk memerdekakan kita
[ yiemega, D'Stadium Sultan Mohammad IV, Kota Bharu ]




Reblog this post [with Zemanta]

0 comments:

Post a Comment

 

©2009 KaryaMelayu2u | by TNB