Blog ini Ditaja Oleh

Sunday, August 23, 2009

Ramadhan Kali Ini...

Ramadhan Kali Ini

Ramadhan Hadirmu Setahun Hanya Sekali
Awal Datangmu penuh rahmat
Pertegahan Datangmu Penuh Pegampunan yang dimaafi
Akhir datangmu membawa berkat

Ramadhan sungguhpun kau datang hanya setahun sekali
Namun aku sentiasa ternantikan kehadiranmu
Ramadhan banyak mengajar aku aku bersabar tanpa benci
Amarahku aku elakkan semasa kehadiranmu

Ramadhan kali ini biarpun di musim panas
Namun aku tetap tabahkan hati untuk meneruskan jua
Ramadhan kali biarpun waktu berbuka lewat tetapi jiwa tetap berkeras
Untuk menamatkan puasa di bulan Ramadhan walau apa carapun jua

Ramadhan kali ini aku cuba jadikan yang terbaik
Terbaik daripada yang lepas
Agar aku terus bersabar dan berusaha mencari jalan yang baik
Aku tetap berpuasa walau hidup aku bebas

Ramadhan kali ini benar-benar mengajak aku merasai jerit payah fakir dan miskin
Kadang-kadang mereka makan paling banyak sekali sehari
Kadang-kadang dalam sehari mereka langsung tak makan
Itulah penderitaaan yang dapat ku rasai
[ yieMEGA, D'Stadium Sultan Mohammad IV, KB, Kelantan]


Reblog this post [with Zemanta]

0 comments:

Post a Comment

 

©2009 KaryaMelayu2u | by TNB