Blog ini Ditaja Oleh

Thursday, June 4, 2009

Semalam di Wakaf Che Yeh

Semalam Di Wakaf Che Yeh
{Nukilan: yiemega}

Semalam aku keluar berjalan-jalan
Wakaf Che Yeh Menjadi Tempat Persinggahanku
Deretan peniaga sedang berniaga digerai-gerai mereka ditepi jalan
Wakaf Che Yeh namamu sentiasa dihatiku

Wakaf Che Yeh sungguh unik
Beraneka barangan dijual di sana
Dari Baju sampailah ke manik
Semua ada dijual di sana

Wakaf Che Yeh Syurga Membeli belah
Boleh tawar boleh menawar tanpa segan silu
Peniaga sentiasa tersenyum tanpa rasa marah
Beraneka baju dan begitu meriah di situ

Kalau tuan terasa perut kosong
Boleh singgap di Gerai Air Asam Perut
Menikmati keenakan masakkan disana mengisi perut kosong
Menikmati pemandangan Wakaf Che Yeh sambil terisinya perut

Semalam aku di Wakaf Che Yeh
Aku tak akan lupakanya walau sesaat
Walaupun aku letih
Aku akan tetap mengingati Wakaf Che Yeh dan tidak akan tersesat.

Wakaf Che Yeh Tempat Menarik
Satu hari nanti aku akan datang lagi
Walau berbatu jauhnya datang sekadar menjenguk
Wakaf Che Yeh aku akan tertarik denganmu walau Panas Terik.
Reblog this post [with Zemanta]

0 comments:

Post a Comment

 

©2009 KaryaMelayu2u | by TNB